Sara & Blixtra & Jag

Usch vilken jobbig vecka det har varit. Jag har varit förlamande orolig och olycklig.  Min lillasyster gjorde ju en gastric by pass i måndags, en vecka efter mig. Till en början såg allt så bra ut och jag var lycklig att det funkat bra på oss båda. Men sedan började allt strula. Sara grät och var jätterädd och jag satt här uppe i värsta snöovädret och nyopererad och kunde inte vara hos henne. Det visade sig att hon fått en massa vätska i buken och att hennes lungor kollapsat något, därav hennes dåliga syresättning trots syrgas i nosen. Gissa om jag fick panik när jag fick ett sms tidigt i morse där hon berättade att hon fått 39 graders feber. Men nu i em verkar det ha vänt. Söstra mi mår bättre och hon äter bättre och verkar inte fullt så drogad på allt morfin de sprutat i henne. Tack gode gud! 

Imorse vaknade även Blixtra med feber för 7:e dagen i rad. Hon har hemska nätter med gråt, hosta och svårigheter att sova överhuvudtaget. Och i morse luktade hon även apa ur mun, typ lite halsflussaktigt. Så efter att ha varit och lämnat sjukintyg samt fikat med lite arbetskamrater så åkte jag hem & ringde barnmottagningen. Vi fick tid där vid 10.00 och for dit med silverpilen, vår bil. Det visade sig att hon har något virus då infektionsparametern (CRP) var under 8. Så det är bara att vänta ut denna hemska förkylning. Jag råkade ta upp Blixtra idag när hon var ledsen och fick ont i ärren/ magen. STUPID Fia! Får skylla mig själv....Men tankarna har varit på annat håll så att säga...

För övrigt så har jag idag både ätit havregrynsgröt samt lite poatismos med passerat nötkött. Gissa om det har smakat himmelskt. Åh så gott. Det har inte blivit några mängder men jag blir proppmätt direkt. Däremellan försöker jag dricka ordentligt så jag slipper bli så matt & snurrig i kolan.

Blixtra somnade på min arm när hon skulle sova middag idag så då borade jag ner mitt ansikte i hennes nacke och somnade leendes med hennes underbara doft i mina näsborrar jag oxå. Vi vaknade efter TRE!!!!!!!! timmar. Tre timmar. Ja jisses. Snacka om jag också är/var trött. Men hur ska vi få den lilla rackarungen att somna ikväll? Det är mig en liten gåta.

På måndag skall jag till Nyköping på återbesök. De skall ta mina aggraffer och mäta/väga mig. Det skall bli spännande! Men först ska vi fira helg. Vi ska nog försöka ta oss ut lite med Blixtra på snowracern imorgon och på söndag är det någon barnteater på biblioteket. Och ikväll mina vänner skall jag festa till det till Lets dance; jag skall nämligen mosa lite banan och stoppa i mig! PARTY PARTY!! Å så gott!!! Jag längtar!

Med tacksamhet och på återhörande

Eder Sofia



Kommentarer
Postat av: Lena

Man förstår att du varit orolig...vem skulle inte varit det. Hoppas det nu vänt ordentligt så hon blir bra.

Gott att tugga kan jag tro efter 2 veckors flytkost...

Här blir det oxå party ikväll hheheh Let´s Dance o nässpry + paracetamol....



2010-01-29 @ 18:20:32
Postat av: marie

Ja du fia nog går det framåt för dej alltid. kul att ni ska ta er ut i snön idag men halka för guds skull inte så du gör dig illa. Snart träffas vi helgen går så fort.Ha en bra dag. Kram

2010-01-30 @ 10:37:07
Postat av: Anonym

Go Sofia go du är så duktig

2010-02-08 @ 13:52:40
Postat av: Evie

Jag tittar in då och då och undrar varför skriver du ingenting mera...jag börjar bli orolig men hoppas på att allt är bra med dig och din familj!

Kom igen!

2010-04-06 @ 18:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0